Hejdå Sydney!

Igår gick jag och Martina till Royal Botanic Garden en sista gång. Vi köpte med oss världens finaste små cupcakes på vägen. Ni ska få se bilder! Så vi spenderade större delen av dagen där, med böcker, cupcakes, vindruvor och SOL. Gud så härligt det var! FÖRUTOM när en fågel bestämde sig för att bajsa på oss båda. Lät som ett ösregn.. Martina fick en härlig klump mitt på rumpan!

På kvällen gick vi till China Town och skrev ut hotellbiljetter och alla flygbiljetter, så nu är det klart! Efter det gick vi hem igen och tvättade, så nu är allt rent och fint inför Nya Zeeland! Har dock fortfarande ångest över min feta väska som är tung. Försöker slänga saker. Har lyckats slänga ett par trasiga skor och ett jättesöndrigt linne. Man kan ju fråga sig varför jag ens haft kvar sakerna.. Ska även försöka mig på att slänga en kudde mamma skickade med. Men får ont i hjärtat av att slänga saker som jag fått av andra. Kuddar är INGET undantag! Blir så trött på mig själv, haha!

Idag var det strålade sol! Som tur var hade vi ställt klockan och kom upp tidigt och rusade till Bondi Beach haha. Nya Zeeland är ju inte lika varmt så vi passade på att ligga i solen nu. Bada gjorde vi också, superskönt! Inte det varmaste vattnet, men det var lika härligt för det! Nu på kvällen har vi tagit en sista promenad till Operahuset, så himla fint när det är kväll.

Känns skumt att lämna Sydney nu, men det är dags att resa vidare. Mer än halva tiden har gått nu, sjukt! Vi har inget gratis internet på hotellet vi har bokat, så får se vad det kostar att köpa per timme. Annars blir det väl nya rundor till McDonalds :)


Vi hörs när jag och Martina är framme i Nya Zeeland! Ser verkligen fram emot det! Ska försöka sova lite nu, ska upp om snart 6 timmar igen.

Godnatt! Hoppas allt är bra där hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0