Skräcknatten i Manly

Jag trodde att jag hade haft min beskärda del av konstiga roomies, men det var tydligen inte nog med fransmän som slängde kalsonger överallt och ställde larm bara för att jäklas (kändes det som).

Den senaste i kullen av freaks var en engelsman. Såklart. Vet inte varför jag har svårt för britter överlag, men den här människan stärkte bara mitt hat, sorgligt nog. Första dagen hade han någon konstig tuppkam, som han sedan rakade av. Dåligt klippt dessutom, hårtussar här och var på skallen som borde bort.

Haha! Hörs det att jag är på dåligt humör, eller?

I vilket fall som, igår (lördag) så hade vi haft en lugn spelkväll hemma hos Tori och Essi. Vi kom hem ganska tidigt, runt tolv. Då står den här britten och holländaren på vårt rum och ska snart ut. “Jag ska försöka vara tyst när jag kommer hem!”, säger britten och ger ett fult smile. Han ser för övrigt ut som en slafsig, slabbig jävla slashas. Och. Han var INTE tyst. Alla hade somnat när han kom hem. Gissa om han hade sin kortnyckel? Svar: nej. Han knackar som en idiot och vi skiter i att öppna dörren. Någon som har nattjour släpper till sist in honom. Han bodde i sängen ovanför mig, och tro mig när jag säger att det var jordbävningskänsla när han skulle klättra upp. Han var knappast i det tunnaste laget.. Jag tänker inte mer på det sen utan somnar om.

Jag drömmer ganska mycket och fantasifullt, som vanligt. Har även turen att drömma att jag flyger, bland annat. Sedan drömmer jag att jag ska möta Martina på flygplatsen. Det har börjat regna, och jag knycker Martinas regnjacka (hur jag nu fick tag i den?) och beger mig mot flygplatsen.

Sedan vaknar jag. Det regnar. FRÅN SÄNGEN OVANFÖR MIG?!

Jag rusar upp och ser det jävla snuskhuvudet som inte märker något alls, utan snarkar på i vanlig ordning. Jag försöker väcka honom genom att ropa på honom och putta på honom. Inte jätteroande att behöva putta på en snarkande slusk fyra på morgonen. Men det värsta är att jag inte får någon respons, what so ever. Han är antagligen full som fan och går inte att kontakta. Efter ett mindre vredesutbrott puttar jag ännu mer för att få reda på var allt jävla vatten kommer ifrån. Under honom ligger en söndermosad, stor vattenflaska. Jag ville mörda honom där och då, men nöjde mig med att slänga undan flaskan, hänga min handduk ovanför mig för att slippa mer droppar, och jag fick vända madrassen så det inte skulle vara så blött. Jag svor lite och lade mig igen, och lyckades mot förmodan somna om.

I en timme..

Sedan var det dags igen?! Ännu en syndaflod sköljde ner i min säng. Min kläder blev blöta, likaså mitt handduksskydd, och sängen ska vi inte ens tala om. Så jävla vidrigt. Jag brukar vara ganska lugn, men nu var mitt tålamod mer än slut. Jag flyger upp igen, och nu vrålar jag och puttar och skriker och ber den dumma jäveln att vakna. Tror ni han vaknar?! Såklart INTE. Han viftar undan mig som om jag var en jävla fluga och fortsätter snarka. Skillnaden nu är att jag väcker resten av rummet. Fanny och Isabelle blir lika förbannade, men idioten går verkligen inte att väcka. Jag får sova över i Fannys säng och jag tar med mig vad som räddas kan - min kudde. Allt annat är dyngsurt. Sedan försöker vi somna, med hans ihållande snarkande och konstiga kräkljud.

Dagen efter går vi upp ganska tidigt. I dagsljuset ser britten ännu vidrigare ut. Röd, svullen och ful. Han ligger verkligen och fiser och har dyngsura kläder han med, och en uppknäppt skjorta som visar upp hans vidriga kropp som säkert är uppbyggd av kidney pies och öl.

Jag gick till receptionen med blöt madrass och blöta sängkläder och förklarade situationen. De sa “Brittish, what else…”. Så mina uppfattningar är kanske inte så fel trots allt. Svinpellen checkade ut vid tolv, med borttappat nyckelkort och ett vidrigt jävla hånflin. Sedan tvingade de honom att bära ut sin äckliga madrass med. Ha. När han gick sa han lite trevligt “Cheerios!” till mig och Isabelle………

?!?!??!

Jag ville minst sagt banka min flipflop i skallen på honom! Den jävla idioten. I och med att madrassen under honom också var borta, så borde han ju fatta att jag kanske fått en dusch av äckligt madrassvatten.

Tycker synd om varenda en som får dela rum med den vidriga människan.


Kommentarer
Postat av: Lena

Och här fick man ta del av ditt häftiga temperament - bra tjejen - det är rätta takter! Först trodde jag att det var något annat än vatten som rann ner från hans säng, men det var det inte, TACK O LOV! Tycker dock du var lite snäll där i slutet, banka honom med din flipflop, borde väl finnas något bättre att ta till, en tegelsten eller nåt. Borde egentligen sättas upp varningslappar med foton i hostelens foajéer, Not A Nice Guest, eller nåt sånt, hahaha.

Ja gud vad du får vara med om saker du, men det är himla kul att läsa om det. KRAM!

2011-02-27 @ 11:22:51
Postat av: martina

haha vilket sär! stackars dig!!! men snart får du en fantastisk roomie istället... (mig alltså). ;) ;) ;) ses på ONSDAG! puss puss love!

2011-02-27 @ 14:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0