27 februari - Manly

Nu är datorn laddad så jag kan skriva igen :) Vi har bara två eluttag här på rummet så man får passa på när där är ledigt.

Dagarna flyter på som vanligt. Vi har haft mer sol nu, skönt! Nu känns det som svensk sommar med behaglig värme. Idag har det regnat så jag passar på att skriva lite.

För några dagar sedan så klättrade jag, Isabelle och Fanny på klippor precis vid havet. Det var hur läskigt som helst, haha! Men jag klarade det, blev så himla stolt över mig själv. Målet var Fresh Water Beach. Vi kom dit när solen började gå ner, så himla fint. Vi hoppade rundor och fotade och hade en superkväll verkligen. Så himla kul att göra sådana små “upptäcktsfärder”. Ska visa bilder på detta!

Den 25e fyllde finaste Fanny 21 år. Jag och Isabelle smög upp tidigt på morgonen och mötte upp Essi på Coles. Där inhandlade vi partyhattar, pannkaksingredienser med mera. Väl tillbaka på hostelet så påbörjade vi vårt mästerverk - Pannkakstårta Deluxe. Fanny hade nämnt pannkakor X antal gånger så att hon skulle få en tårta av just pannkakor var ju ganska givet J Och så fin den blev! Avslutade med M&M-s på toppen. Jag fick även visa mina pannkaksskills när jag kastade upp dem och vände dem i luften. Faaanntastiskt! När tårtan var klar tände vi ljusen på den och smög ner till Fanny som sov. Och gud så glad hon blev, så himla kul! :D Det blev alltså långfrukost för oss fyra. Alla mådde lite smått dåligt sen haha, men det var det värt! Sedan tog vi oss till stranden och solade. Vi tog en sen lunch och sedan var det dags för oss att göra oss i ordning inför kvällen. Dagen till ära så tog alla klänningar. Vi möttes upp hemma hos Essi och Tori, och där väntade en tiara till Fanny där det stod “21” på, och en presentpåse med ett par skor som Fanny velat ha ett tag. Hon blev så himla glad igen! När alla var klara så gick vi till city igen, handlade goone, och gick till en thairestaurang. Många restauranger har BYO - Bring Your Own, så man får ta med sig eget vin, öl eller vad man nu vill dricka. Tur det för vi hade två bag in box med oss, haha! När klockan passerade 22 så gick vi till Shore Club och dansade hela natten. En superdag och Fanny var jättenöjd, så vi andra var stolta över vår insats haha J Alltid kul när vänner blir så glada och tacksamma.

Dagarna efter har vi inte gjort så mycket mer än solat och badat. Och läst såklart! Läser som aldrig förr haha. Läser en bok skriven av Kay Pollak just nu. Han har även regisserat “Så som i himmelen“, hade jag ingen aning om!

Nu är det verkligen inte långt kvar tills Martina kommer. Söndag idag och jag ska möta upp henne på flygplatsen på onsdag! Så himla sjukt! Vet att jag tjatar haha, men det är ju så längesedan vi sågs nu. Och bara så himla stört att hon ska komma till Australien. Vi ses snart Tinis! :D

Så, nu har jag skrivit ännu ett inlägg. Hoppas ni har orkat läsa hela min roman :)


Kommentarer
Postat av: Mammis

Hahaha, ja jag vet att du älska att stila med att vända pannkakor. Och jag förstår att Fanny var nöjd med sin dag, jätteroligt!

Så bra det där med att man får ta med sig sin egen dricka till restaurangen. Det ska jag prova här hemma - undrar om det går bra, haha!

Ja, nu kommer snart Martina till dig. Jag kan se er framför mig när ni möts på flygplatsen, vilken LYCKA!

Kraaaam!

2011-02-27 @ 11:06:55
Postat av: Annelie

Alltid lika roligt att läsa dina äventyr. Pannkakstårta tycker jag låter mums, på morgonen! Sen det här med att ta med drickan på restaurangen, varför har inte vi svenskar det så!?...hade ju blivit mycket billigare för alla, jag menar 10 San Miguel i en påse när man ska äta pizza...haha!! Skönt att Martina är på G...Kram =)

2011-02-27 @ 11:30:28
Postat av: Sanne

Men madde du har ju redan övat runt min damm. Så klart att du var rustad för att klättra i klippor ;D

2011-02-27 @ 12:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0