23 februari - Manly

Nu har jag varit borta i över en månad, mycket svårt att förstå. Det längsta jag varit hemifrån är tre veckor, och det var på min tågluff sommaren 2010. Tiden går så fort, kan inte fatta att jag ska komma hem i april. Det ger mig blandade känslor. Jag vill ju hem till familj och vänner, men jag vill samtidigt fortsätta resa och bara ha kul. Men i och med att jag inte ska jobba här, så är det bästa nog att komma hem efter tre månaders resande. Äsch, det är fortfarande en bit kvar så ska sluta tänka på det!

Det tog ju bara en månad för mig att börja skriva här i min lilla “förberedelseblogg”, haha! Då kan jag ta med mig datorn till närmsta McDonalds och ladda upp inläggen snabbt!

Om en vecka är Martina här och jag är så himla, himla glad! Känns så bra att en så gammal vän kommer hit och får dela allt detta med mig. Jag har bokat ett hostel mitt i centrala Sydney (hejdå shemales i Kings Cross!) där det verkar fräscht och fint, och det bästa är väl att där ska vara gratis WiFi! Då kan jag ladda upp massa bilder och sånt till er där hemma. Har ju blivit lite dåligt med det, ni har ju inte sett något från Manly alls!

Vi har det bra här. Dagarna flyter lite ihop för vi hänger mest på stranden haha. Har varit mulet nu den senaste tiden vilket är lite tråkigt. Men i söndags hade vi säkert över 30 grader och strålande sol! Det passade perfekt för då fyllde Kim 30 år, så vi firade honom på Little Manly Beach. Vi var ett helt gäng, mest norska dock. Men där fanns en skåning! Han kom från Åkarp?! Det är väl värre än Svedala? Haha!

Martina kommer som sagt om en vecka, och då tar jag mig in till Sydney City och spenderar en vecka med henne där. Känns lite coolt att jag hittar till ganska mycket där nu J Ska visa henne lite coola butiker, ska ta henne till Sydney Wildlife World så hon ska få se lite roliga djur (de glömde skanna min biljett sist, så jag kommer nog in igen haha!), Bondi Beach, Royal Botanic Garden, Hyde Park, Chinese Garden, operahuset med mera. Ska nog visa henne var jag bodde innan också. Hon kommer gråta, haha!

Efter en vecka ska vi ta oss upp till Brisbane. Där hänger vi i en vecka ungefär, sedan tar vi oss till Auckland, Nya Zeeland. Blir bara en vecka där tror jag, men det är okej. Har velat dit ända sedan jag läste Nu vill jag sjunga dig milda sånger och Sonat till Miriam (tror jag den heter). Så nu är det dags! Hoppas bara att det lugnat sig efter jordbävningarna. Hemskt för de drabbade.

Efter Nya Zeeland vill jag till Byron Bay. Har hört från så himla många nu att det är det bästa stället här på östkusten. Vi får se! Som det ser ut nu så blir det bara ett kort stopp i Bangkok på vägen hem. Hade egentligen velat hänga lite mer i Thailand, men dit kan jag säkert åka flera gånger. Lättare att ta sig dit än till Nya Zeeland, så det gäller att prioritera!

Älskar verkligen att resa. Borde kanske försöka skaffa mig ett sånt jobb i framtiden? Resa runt och göra reportage haha :)


Kommentarer
Postat av: Kesson

Jaa, ett sånt jobb skulle du absolut haft för du är skitduktig på att skriva! Det är både intressant och underhållande att läsa! Kram!

2011-02-27 @ 10:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0