21 dagar - Manly

Hej alla där hemma!

Är fortfarande i Manly med Isabelle och Fanny. Vi tar det som sagt lugnt, solar badar och träffar nytt folk mest hela tiden. Var där en massa tyskar i Kings Cross så kryllar Manly av svenskar! Det roliga är att man ser direkt vem som är svensk, vilket de säkert gör med oss också :)

Fanny har en gammal vän, Victoria, som bor här i Australien. Hon är halvaustralienare, och det låter coolt haha :) Victoria har visat oss en massa uteställen, grillställen, badställen, shoppingställen.. ja, allt bra! Hennes syster Essi har också kommit till Australien nu så vi är ett tjejgäng som ses lite då och då. Superhärliga tjejer allihopa som jag har jättekul med :)

Det finns ett litet grillställe vid havet som vi varit vid några gånger. Vi har även gått på undergroundklubbar och sett snygga män spela bra musik. Vi har avlidit i 42 graders värme och vi har hunnit shoppa fina saker. Dock inte mycket, försöker hålla budgeten och vill gärna kunna stänga resväskan! Vi har sprungit rundor bland klippor, men vänt igen när vi sett ENORMA spindlar. Eller okej, Isabelle var modig och gick längre medan jag och Fanny var mesiga. Vi har tagit nattdopp efter utekvällar. Vi har delat på alldeles för mycket goone bag in boxar (för er som inte vet vad goone är, så är det typ vin. Inte gjort på druvor, utan på ägg-, fisk- nöt- och mjölkrester. Mumsigt va? Det är allt som bara kostar 70 kronor/4 liter! Fantastiskt!

De senaste dagarna har det varit lite halvkyligt och mulet, men igår blev jag och Isabelle trötta på det solade en timme i moln och duggregn - utan solskyddsfaktor..... OKEJ, solen är svinstark har jag kommit underfund med. Jag förvandlades till kräfta deluxe igår och har varit lite solskygg idag. Men man lär sig med tiden antar jag. En tjej som lämnade vårt rum lämnade solskydd 50+ efter sig. Jag knyckte den och sprejade ner min röda näsa.

Igår när vi var på väg hem så mötte vi Jacob och co igen. Så sjukt! Först på väg till Bondi och nu i Manly. De bor även på vårt hostel så vi får väl hitta på något kul nu snart!

Ska försöka föra en liten dagbok på datorn varje kväll så jag enkelt kan ladda upp varje gång jag har tillgång till internet, så ni får lite att läsa vid jämna mellanrum :) Blir så svårt att försöka samanfatta allt på en gång. Isabelle och Fanny skriver dagbok varje dag vilket gör mig lite avundsjuk. Men vet att jag är så dålig på det. Förde dagbok 1 av 3 veckor på min tågluff, så det blir nog inte mycket skrivande i en sån när jag är borta så länge som jag är :)


Saknar er där hemma, ska bli kul när vi ses igen :) OCH ni får gärna kommentera så jag vet att ni lever och läser haha :)




Fanny, Isabelle och jag utanför vårt hostel. Se så blond jag blivit! Tips: doppa huvudet i havet och upp och torka i solen. Upprepa tills du inte pallar längre!



Mysiga grillstället! Essi, Victoria, Isabelle, Fanny och Alexandra





Kommentarer
Postat av: Challisimo

Va underbart du verkar ha d maddisimo:) härligt å läsa. Härligt väder ni har med här e d skitvöder slask å bara massa blåst. Skicka hem lite värme tack. Följer dig ska du veta. Ha d bäst underbara Madde. Kraaaaam

2011-02-11 @ 07:42:12
Postat av: Annelie

Kära Madde!

Kul att du har det bra, men och doppa huvudet i havet, vågar jag inte här hemma ännu, svinkallt ju!!

Så ta det lugnt under solen!!! Vi tar hand om mamma, i eftermiddag ska vi till stan och shoppa lite:-)

Vi ska ju på Indisk afton i morgon lördag som ska bli så kul. Ta hand om dig och simma lugnt för havet är stort!! Kramar ;-)

2011-02-11 @ 08:53:15
Postat av: Mothercake

Hej Madde!

Jätteroligt att läsa det du skriver! Skönt att veta att du har det bra!

Tänk, nu har du snart varit borta i 4 veckor, inte klokt så fort tiden går. Ta vara på den här tiden nu och upplev, njut och skaffa dig en massa härligs minnen!!!

Som Annelie sa, i morgon ska vi på Indisk afton. Vi ska försöka se indiska ut också!!! Jättelätt för mig ju, haha! Har lånat en indisk dräkt i alla fall och kommer att låna en massa smycken av dig, hoppas det är okej ;-)

Vi hörs.. saknar dig också! KRAAAM!!!

2011-02-11 @ 20:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0